Marketing Canvas: Políčko #6 – Příslib

Nejbělejší bílá! Ještě větší/lepší doplňte předmět. To nám běžně slibují reklamy. I v marketingovém canvasu se na takové sliby podíváme. Ale pozor! Neměly by to být sliby plané, nýbrž a jelikož opravdové výhody pro zákazníka. Co vašim zákazníkům váš výrobek nebo služba přinese? Reálně i pocitově?

Photo by Pepi Stojanovski on Unsplash

Zkuste se kromě funkcí zaměřit i na přidanou hodnotu. Přidejte trochu “story behind”. Všechny hodinky měří čas, ve Švýcarsku se jich taky vyrábí spousta. Co je ale to ono, proč si lidi koupí Rolex. A proč zase jiní koupí naopak iWatch? Pokud znáte svoji cílovou skupinu, tyhle otázky pro vás budou hračka.

Sada otázek pro políčko Příslib

  • Proč se naše řešení/službu/produkt vyplatí vyzkoušet?
  • Jaké jsou tři hlavní přidané hodnoty, výhody, které dodáváme?
  • Co by mohlo přimět zákazníky, aby od nás nakupovali?
  • Proč by se s námi měl někdo obtěžovat?
  • Jaký je „high-level-concept“ našeho řešení?

Příslib je tedy jinými slovy to, PROČ lidé koupí zrovna od vás, PROČ vyhrajete mezi konkurencí, PROČ budou říkat o vašem produktu svým známým. Ptejte se tedy PROČ by vás lidi měli koupit. A ideálně tohle proč překlopte i do komunikace. 

Stáhněte si marketingový canvas zdarma

Předchozí políčko – Alternativní řešení