Copywriting | Zdenka Linka | 24. 2. 2025

Jak využít texty, které už máte hotové

„Co UŽ ZASE publikovat?!“ Tuhle otázku má občas každý z nás. Dobrá zpráva je, že nemusíme stále dokola vymýšlet kolo. I vy můžete svůj obsah zrecyklovat. Tady je několik tipů, jak na to.

Jak znovu využít obsah

Případová studie visí u klienta na schválení, články na blog čekají na projekťáka, který dodělává projekt před dovolenou, u nového klienta musíte s komunikací počkat, než oficiálně svůj produkt spustí... I v takové situaci se dá spoustu věcí vytvořit. Zkuste ♻ recyklovat.

Druh obsahu

Jak obsah znovu využít

Proč to dělat

Blogový článek

Infografika

Statistiky nebo návody můžou být pro čtenáře pochopitelnější a taky zábavnější ve vizuální podobě.

Blogový článek

Citace

Vytvořili jste rozhovor s odborníkem v oboru? Nebo sám autor v článku nabízí zajímavé názory? Využijte je samostatně na sociálních sítích ve vizuální podobě a přiveďte víc lidí na blog.

E-book

Infografika

Vyzobejte (podobně jako u blogu) zajímavá data a předložte je lidem ve vizuální podobě.

E-book

Série blog. článků

E-book můžete rozsekat na jednotlivé články a servírovat informace postupně. Nezapomeňte však pokaždé lákat ke stažení e-booku!

Podcast

Blog

Spousta lidí radši čte. Dejte jim možnost dozvědět se, co jste v podcastu rozebírali. Můžete vytvořit celý přepis nebo alespoň shrnutí toho nejdůležitějšího. Nejen ti, co si zapomněli sluchátka, vám poděkují.

Podcast

Video

Dejte lidem možnost spojit si hlas s tváří a vytvořte jednoduché video pro YouTube a sociální sítě. Super je na tohle aplikace Opus clip.

Tahle recyklace do ESG reportingu nepatří, ale ušetří vám spoustu času. Tak ji zkuste.

Chcete taky oživit obsah ale nevíte, jak na to?

Pojďme dát virtuální kávu. Mrknu na vaše texty, zkusím dát pár tipů, co s nimi a když budete chtít, můžeme to sepsat společně. A když ne, budete mít během 30 minut nápady, jak texty zase posunout.

Další články

5 detailů, které zlepší váš web

Na firemních webech přežívají drobnosti, které tam už dávno nemají co dělat. Zkontrolujte si, jestli vaše webové stránky taky nepotřebují lehký facelift.

5 tipů pro lepší texty i když nejste copywriter

Říkáte si, že vaše e-maily kolegové nečtou, na LinkedIn se psát bojíte, protože „neumíte psát“ a jakmile máte napsat něco, co uvidí víc lidí, ustrnete? Nejste sami. Dobrá zpráva je, že to tak nemusí zůstat, a vy můžete svoje texty vylepšit, aniž byste museli procházet kurzem copywritingu. Tady je 5 tipů, jak na to.

Tisk vs digitál: Do čeho investovat?

Čte to vůbec někdo? Má smysl za to utrácet? Reklama má mnoho podob a ta tištěná se setkává s určitou opatrností. Logicky. Všichni jsme přece pořád online, tak proč investovat do printu... Nebo ne?