Copywriting | Zdenka Linka | 18. 3. 2025

5 detailů, které zlepší váš web

Na firemních webech přežívají drobnosti, které tam už dávno nemají co dělat. Zkontrolujte si, jestli vaše webové stránky taky nepotřebují lehký facelift.

1. Vítejte na stránkách...

Už to není tak časté, ale pořád na to sem tam narazím. Tady platí, že i přes veškerou slušnost máte asi 2 vteřiny na to, abyste člověka zaháčkovali. Vítáním to bohužel neuděláte.

Jak na to jít líp? Dejte lidem vědět, s čím jim pomůžete/čeho jich zbavíte/co jim vyřešíte.

2. Jsme nejlepší/lídr v oboru

Tohle si říkáme všichni (někteří šeptem, protože imposter), takže vy se potřebujete co? Odlišit.

Jak na to jít líp? Důkaz místo slibů. Místo „jsme nejlepší“ dejte třeba „důvěřuje nám 500 firem“, místo „jsme lídr“ můžete dát třeba info o tom, že vás zařadil Gartner do svých kvadrantů.

3. Otázky. Spousta otázek

Tady nemám konkrétní příklad, ale schválně se mrkněte na web, kolik tam máte otazníků.

Jak na to jít líp? Osobně vnímám rozdíl mezi tím, kdy se ptáte, a kdy to říkáte. Zvlášť v nadpisech otázka většinou být nemusí. Proč spolupracovat s námi? (Proč se mě ptáte???) vs Proč spolupracovat s námi (jo tady budou důvody, ok).

4. Vykání s velkým V

Ozveme se Vám. Budeme Vás kontaktovat. I když chcete být slušní, na web (nebo do newsletterů), kde nevíte, kdo se zrovna dívá, velké V nepatří. Mluvíte tu k masám, a tedy s malým v.

Jak na to jít líp? Asi pomůže jen přepsat a dodržovat. 🙃

5. My

Jsme nejlepší, děláme to a to, pracujeme pro... Občas je třeba něco o vás napsat, ale protože vy potřebujete zaujmout návštěvníky webu, potřebujete taky mluvit k nim.

Jak na to jít líp? Místo „poradíme s výběrem softwaru“ zkuste „získejte nezávislé poradce“, místo „náš software umí uspořádat chaos“ zkuste „řekněte sbohem chaosu“.

Chcete taky oživit obsah?

Pojďme dát virtuální kávu. Mrknu na vaše texty, zkusím dát pár tipů, co s nimi a když budete chtít, můžeme to sepsat společně. A když ne, budete mít během 30 minut nápady, jak texty zase posunout.

Další články

Jak využít texty, které už máte hotové

„Co UŽ ZASE publikovat?!“ Tuhle otázku má občas každý z nás. Dobrá zpráva je, že nemusíme stále dokola vymýšlet kolo. I vy můžete svůj obsah zrecyklovat. Tady je několik tipů, jak na to.

5 tipů pro lepší texty i když nejste copywriter

Říkáte si, že vaše e-maily kolegové nečtou, na LinkedIn se psát bojíte, protože „neumíte psát“ a jakmile máte napsat něco, co uvidí víc lidí, ustrnete? Nejste sami. Dobrá zpráva je, že to tak nemusí zůstat, a vy můžete svoje texty vylepšit, aniž byste museli procházet kurzem copywritingu. Tady je 5 tipů, jak na to.

Tisk vs digitál: Do čeho investovat?

Čte to vůbec někdo? Má smysl za to utrácet? Reklama má mnoho podob a ta tištěná se setkává s určitou opatrností. Logicky. Všichni jsme přece pořád online, tak proč investovat do printu... Nebo ne?