Připravuju komunikaci pro ty, kteří tvoří revoluci. Alespoň tu průmyslovou/digitální
Nastavuju komunikaci pro firmy a jednotlivce v B2B. Tvořím texty pro technické obory i služby od webu přes články po případové studie a brožury. Školím, jak psát v době AI.
Sedím v jednačce průmyslové haly, na vizitce Leasing Assistant a poslouchám klienta naproti mně vyprávět o firmě, kde pracuje. Ani nedutám. Sedím tu se světovou špičkou v oblasti, kterou většina běžných lidí nezná. Její zástupci však jezdí na veletrhy do Austrálie, Německa nebo Šanghaje. V tu chvíli mi to dochází – haly jako ta, ve které se nacházím, vidí každý den neskutečné příběhy. Příběhy, o kterých málokdo ví. Příběhy, které jsou plné byznysových a lidských úspěchů. Příběhy skvělých českých firem. Možná se o těchhle story nepíše ve Forbesu, mně ale učarovaly. A přesně tyhle příběhy chci šířit.
B2B je takovou popelkou českého byznysu; moc se o něm neví, a přitom značnou měrou přispívá k našemu HDP. Je to obor, kde není zvykem se chlubit či postovat na sítě. Přitom se tu děje spousta zajímavých věcí… Před halou se sázejí sakury, regály jsou klidně růžové a z plastových kuliček vzniká třeba auto. Je fakt, že téměř všechno, co denně používáme, prošlo nějakou halou.
B2B copywriting mě nadchl a už nepustil
V B2B působím od začátku kariéry (přes 15 let). Prošla jsem si několika firmami, od SME po korporáty, a také řadou pozic – od financí přes asistentku, obchod až po (hurá!) copywriting. Právě v roli na pomezí obchodu a marketingu u developera průmyslových nemovitostí P3 proběhl onen aha moment s předáváním neobyčejných příběhů. Napomohl mu tehdejší marketingový ředitel Hynek Bartík, díky kterému jsem začala vnímat, co všechno se v B2B marketingu dá udělat a jaký to má vliv. Věděla jsem, že k tomuhle oboru chci přičuchnout zblízka, a firma mi dovolila marketingovému oddělení vypomáhat s brožurami i pořádat menší eventy. Rychle jsem si ověřila, že tohle je to, co mě baví.
Z juniora jsem do 3 let vedla externí komunikaci
Když jsem později nastoupila do CBRE, už jsem dostala na starost obsahový portál Art of Space, pořád jsem však nepsala. Jednoho dne si ale kolegyně na marketingové poradě stěžovala, že externí copywriter není schopen napsat článek tak, jak by si představovala. Požádala jsem ji, ať mi pošle zadání, že to zkusím ve svém volném čase. V té době jsem o UX, vizuálních kotvách, členění textu a všem ostatním neměla ani páru. Jí se ale můj text přesto líbil! A tak začala moje cesta ke copywritingu. Hledala jsem si všechny možné informace, dívala se na webináře, experimentovala. Poprvé v životě mě něco neskutečně chytlo.
Rychle jsem se vypracovala a v roce 2018 už vedla externí komunikaci a PR v Aimtecu. S rolí přišla velká zodpovědnost a nutnost učit se za pochodu. A dařilo se. Postupně se povedlo navázat spolupráci mezi marketingem a obchodem i dalšími odděleními. Posunuli jsme obsah, aby vytvářel hodnotu, byli jsme vidět v médiích… Po skoro třech letech jsem ale došla do bodu, kdy byl čas odejít. Dospěla jsem k rozhodnutí, že dál už musím sama.
Externí marketér a copywriter
Psal se rok 2020, všude panovala přísná pandemická nařízení a já odcházela z manažerské pozice, abych začala podnikat. Na volnou nohu jsem se navzdory všem radám z podcastů a motivačních článků vrhla během krize a s nulovými úsporami, bez opory partnera nebo rodičů. Bylo to ale nejsprávnější rozhodnutí, jaké jsem kdy udělala.
Musela jsem se rychle zorientovat, naučit se sama sebe prodat a uvědomit si svou přidanou hodnotu. Tou je schopnost nastavit celou firemní komunikaci, seniorní znalost copywritingu, hluboké porozumění B2B byznysu a multioborový přesah (ať už do UX webu, SEO, či spolupráce s grafiky, branďáky a dalšími specialisty).
Kromě marketingu se věnuju tvorbě koláží a pesině Jessie
V roce 2025 vyvrcholila moje snaha tvořit taky něco rukama založením projektu 3rdwave.art. V něm tvořím koláže pro milovníky výběrové kávy. Ale hlavně jsem od roku 2022 průvodkyní jedné psí slečny. Její jméno je Jessie a umí třeba povel Jdeme pracovat. :-)
FAQs
Jak dlouho působíte v B2B?
V B2B jsem od roku 2009, v marketingu částečně od cca 2015, naplno od 2017.
Jaké služby nabízíte?
Zaměřuju se na tvorbu firemní komunikace (co, jak a kde komunikovat) a B2B copywriting. Pomůžu vám tedy od strategie přes publikační plán po psaní textů od webu po brožury.
Používáte při psaní AI?
Jasně. V dnešní době to ani jinak nejde. NIKDY ale nepublikuju texty od AI 1:1.
Děláte taky školení?
Ano, pro všechny, kteří se potřebují prezentovat textem jsem připravila workshop. Probírám na něm nejen to, jak má text vypadat, ale taky jak si najít v plném kalendáři čas a jak se zbavit toho strašáka, že psát neumíte.
Kde se můžeme setkat?
Osobně v Praze a okolí, online kdekoli. Svoje know-how šířím na LinkedInu a tady na blogu.
Můžeme si spolupráci vyzkoušet?
Moje uvažování a styl spolupráce nejlíp vyzkoušíte na expresní revizi textu. Vezmu si na paškál váš web nebo inzeráty a ukážu vám, co by se dalo zlepšit.